wtorek, 1 listopada 2016

Podsumowanie października 2016 (uspokojenie po gwałtownych zyskach)

Ostatnimi czasy miałem szczęście do zysków. W październiku nie było już tak dobrze, choć narzekać nie mogę.


Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 89 500,00 zł

Wartość razem: 126 958,29 zł (+3 378,54 zł m/m)

Od niedawna zarabiam więcej. Dzięki temu w październiku oszczędziłem już 2 000 zł zamiast standardowych 1 500 zł. Oszczędności jest więcej, więc i inwestycje mają się nieźle. Sami zobaczcie.


Kruszec

Na początku października złoto dramatycznie spadło. Na szczęście w trakcie miesiąca odrobiło prawie cały spadek. Już od 4 miesięcy trwa trend spadkowy. Powoli tracę. Jestem na symbolicznym plusie.

Nieruchomości

Nie ma co tu dużo gadać. Garaż stoi jak stał. Najemca terminowo płaci na wynajem. Na osiedlu wokół garażu co raz trudniej znaleźć wolne miejsce. Zauważyłem też, że pojawiło się kilka samochodów z Ukrainy.

Akcje

Po ostatnich rajdach postanowiłem zrealizować część zysków. Sprzedałem: Live Chat z zyskiem 38,15% i Forte z zyskiem 3,18%.

Zysk na tej pierwszej spółce był tak atrakcyjny, że postanowiłem go spieniężyć. Ciągle uważam, że Live Chat to wspaniała spółka i duma całej Polski. Trochę jednak bałem się korekty. W przyszłości będę obserwował tę spółkę i być może wkrótce znów w nią zainwestuję.

Z Forte jest całkiem inna sprawa. Zainkasowałem tu tylko symboliczny zysk. Wydawało mi się, że Forte nie ma już sił do wzrostów. Być może się mylę, ale postanowiłem, że zainwestuję te pieniądze w inną spółkę.

W październiku błysnęła IMS. Kurs tej spółki wystrzelił o 18,85% w ciągu miesiąca. Tym sposobem na tej spółce zyskuję już prawie 40%. Wierzę, że IMS ma ciągle potencjał do wzrostów, choć kusi mnie perspektywa wyjścia z tej inwestycji z pokaźnym już zyskiem.

Pozostałe moje spółki portfelowe mają się dobrze. Najwięcej radości przynosi mi Ailleron, na którym zyskuję już 46,33%. Tak dalej! Cieszy mnie również fakt, że na wszystkich spółkach jestem nad kreską.

Obserwuję: Enter Air, Relpol, PGS Software

Fundusze Inwestycyjne

Miarka się przebrała. Pozbyłem się jednostek funduszu PKO Skarbowy. Był to fundusz z najmniejszym udziałem w portfelu. W październiku zaliczył dość sporą stratę, więc postanowiłem umorzyć te jednostki.

Na cenzurowanym jest obecnie fundusz AXA Obligacji. Notowania tego funduszu mocno mnie zawodzą. Jeśli się nie poprawią, to wylecą z portfela. Moje inwestycje mają pracować i zyskiwać jak najwięcej. Nie potrzebuję maruderów.


Gotówka

Można powiedzieć, że śpię na gotówce. Po ostatnich wyjściach z inwestycji mam już prawie 27k pln na koncie. Za bezpieczny uważam poziom 10k pln, więc jest miejsce na zakupy. W listopadzie coś nowego się pewnie w portfelu pojawi.

Mój komentarz

Tym razem miałem umiarkowanego pecha do akcji. Ostatnio moje spółki mocno zyskiwały. W zeszłym miesiącu mieliśmy zyski na giełdzie, ale mnie one praktycznie ominęły. W przyszłość patrzę z optymizmem.

W październiku dostałem podwyżkę. Tak, jak obiecałem, będę oszczędzał po 2 000 zł miesięcznie. Wzrost wartości portfela powinien od tego momentu przyspieszyć, a blog będzie dla Was atrakcyjniejszy.

Już wkrótce wybory w USA. Wg mnie wybór Hilary Clinton spowoduje wzrosty na giełdach, a wybór Donalda Trumpa spadki. To samo jeśli chodzi o dolara.

Ostatnio rozmyślam nad kupnem mieszkania. To luźny pomysł, ale zostawię go tu.

10 komentarzy:

  1. a teraz wynajmujesz mieszkanie? i drugie pytanie chcesz kupić mieszkanie pod wynajem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie mieszkam w mieszkaniu, które jest formalnie własnością teściów i żony. Kupno mieszkanie miałoby być inwestycją, więc jak najbardziej pod wynajem. Córka kolegi wybiera się wkrótce na studia do mojego miasta. Potencjalny najemca jak znalazł.

      Usuń
    2. To się dobrze ożeniłeś :)

      Usuń
  2. Wymiatasz. Mieszkanie to dobra inwestycja, ale jeden z moich kolegów z pracy miał straszne z lokatorem. Nie płacił i nie można go było eksmitować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie patrzeć jak wszytskie pozycje są na zielono :) Co do akcji i dolara w USA to chyba nie m co wróżyć z fusów. Pocżatkowo mogą być jakieś wahania, ale dłuższej perspektywy nikt nie przewidzi. Ogromne bezrobocie w stanach, wysoka inflacja, wzrosty na giełdzie nie poparte wynikami gospodarczymi tylko sztucznym drukowaniem pieniądza i wiele innych, to masa czynników, które mogą wpłynąć na wyniki na giełdzie za oceanem i to wpłynąć różnie. chyba nie ma takich mądrali, którzy potrafią to przewidzieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też kiedyś gdzieś słyszałem, że ameryka ma się ku upadkowi i że lepiej pozbyć się akcji amerykańskich spółek i etfów na sp500 i dolara. ciekawe co czas pokarze

      Usuń
    2. Rzecz w tym, że amerykańska giełda bije rekordy, a wig rosnąć nie chce...

      Usuń
  4. Dobrze rozpisany plan zyski też bardzo fajne, lepsze niż średnia. Sam obecnie przymierzam się do zakupu mieszkania pod wynajem i uważam inwestycje w nieruchomości za dobrą inwestycję i dodanie do portfela.

    pozdrawiam S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie mam zamiar kupić kolejny garaż. Napisałem o tym w kolejnym wpisie, zapraszam :)

      Usuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.