poniedziałek, 2 października 2017

Podsumowanie września 2017

Witam w kolejnym podsumowaniu inwestycji.


Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 111 500,00 zł

Wartość razem: 176 502,75 zł (+1 382,79 zł m/m)

Kolejne podsumowanie i kolejne przemeblowanie portfela akcyjnego. Tym razem z konieczności. Tylko zobaczcie.


Kruszec

Cena złota prawie się nie zmieniła.

Nieruchomości

Najemcy płacą. Garaże stoją jak stały.

Akcje

Zeszłomiesięczna chciwość odbiła mi się czkawką i poniosłem tego konsekwencje.

CCC już ponad 20% zysku, a to przecież całkiem świeża inwestycja. Niesamowita spółka.

IMS prawie bez zmian. Ciągle czekam z wyjściem z tej inwestycji i zainkasowaniem sporego zysku.

Kruk wyleciał z portfela. Udało się uratować 38% zysku. Jestem niesamowicie zadowolony. Wstrzeliłem się idealnie, bo w ostatnim raporcie Kruk pisał, że biznes napotkał na szereg trudności (problemy ze skarbówką, wzrost stopy opodatkowania). Na ten moment usuwam Kruka z shortlisty obserwowanych spółek.

Larq to efekt mojej sierpniowej chciwości. Chciałem skorzystać z ostatnich wzrostów tej spółki i skończyłem z 11% stratą. Wyciągnąłem wnioski z inwestycji w Larq. O szczegółach poniżej.

LPP to nowa spółka w moim portfelu.

LiveChat miałem sprzedać wielokrotnie. W zeszłym miesiącu otarł się o stop loss. W tym miesiącu usunąłem to zlecenie. W efekcie jestem na co raz większej stracie. Oby odbiło, bo sprzedam.

Oponeo.pl w zasadzie na zero.

Play idzie dobrze.

Na inwestycjach w akcje we wrześniu straciłem. Wniosek, który wyciągnąłem, to większa ostrożność. Zdecydowałem się tylko na kupno LPP. Mam sporo gotówki, palce świeżbiły, ale powstrzymałem się od kupna kolejnych akcji. Wrzesień poświęcę na obserwowaniu obecnych inwestycji i rozmyślaniu nad dalszą strategią.

Obserwuję: Bogdanka, AmRest, Inter Cars

Fundusze Inwestycyjne

Wrzesień zaliczyłem lekką stratą. Kwota tak niewielka, że szkoda się rozpisywać.



Gotówka

Ponownie dorzuciłem 2 000 zł oszczędności. Swoje dołożyli najemcy moich garażów. Po sprzedaży akcji i kupnie LPP mam ponad 26k pln. Zdecydowałem, że dwa razy pomyślę zanim zainwestuję. Straciłem, więc byłbym głupcem, gdybym nie wyciągnął z tego wniosków.

Mój komentarz

W październiku skupię się na obecnych inwestycjach. Będę raczej ratował kapitał niż na siłę szukał ryzyka. Lepiej ominąć zyski niż zaliczyć stratę.

Giełda we wrześniu była dla mnie bardzo kapryśna. Jeśli w październiku scenariusz się powtórzy, to będę z częścią kapitału poza rynkiem.

Choć wyceny akcji na GPW są wysokie, to dostrzegam kolejne okazje do dalszych wzrostów (np. AmRest).

8 komentarzy:

  1. Świetne podsumowanie, inwestycje idą do przodu bez przeszkód - dlatego właśnie się ucze z tego bloga :P

    OdpowiedzUsuń
  2. W jakiej postaci zakupuje Pan złoto? Ja w formie biżuterii, ale niewielkie ilości na własny użytek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamietam, ze autor pisal o sztabce fizycznego zlota.

      Usuń
  3. Podsumowanie warte uwagi. Będę zaglądać na bloga na pewno. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze rzeczowo przestawione. Będę dalej śledził postępy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie inwestujesz. Ciągle zyskujesz. Widać, że się na tym znasz

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.